Микразім / Гэта цікава / 7 прынцыпаў здаровага харчавання

7 прынцыпаў здаровага харчавання

Прынцыпы здаровага харчавання простыя. На жаль, прытрымліваюцца іх нешматлікія. Яны не азначаюць галоднага існавання, цяжкіх дыет, але дапамагаюць папярэдзіць такія захворванні як язва, панкрэатыт, халецыстыт і атлусценне, следствам якога ва ўзросце (зусім не старэчым) могуць стаць дыябет, інфаркты і інсульты.

Каб пазбегнуць падобных праблем і харчавацца правільна, не выпрабоўваючы голаду, прытрымлівайцесь наступных правілаў:

Правіла № 1. Есці столькі, колькі вы расходуеце за дзень.

Для высвятлення сітуацыі можна вымярыць гэтую колькасць адзін раз у калорыях і грамах, каб у далейшым мець арыенцір. Добры спосаб для таго, каб не пераядаць — ёсць павольна, без уключанага тэлевізара, кампутара і іншых вонкавых раздражняльнікаў, адцягваючых ўвагу.

Правіла № 2. Харчаванне павінна быць разнастайным.

Калі ў вас няма ніякіх супрацьпаказанняў, то ў вашае меню абавязкова павінны ўваходзіць супы і кашы (неабавязкова на сняданак і неабавязкова манная і аўсяная, якімі вас мучылі ў дзяцінстве). Ёсць вялікае мноства каш і яшчэ больш спосабаў іх гатавання. На любы, самы вытанчаны густ.

Правіла № 3. У ваш рацыён павінны ўваходзіць гародніна і садавіна.

Французы кажуць, што ў дзень для правільнай працы ўсіх органаў трэба з'ядаць не менш чым 5 гароднін або садавін: яблыкаў або ананасаў, памідораў або авакада. Гэта дасць вам неабходны запас вітамінаў і мінеральных рэчываў і ўмацуе ваш імунітэт. Калі рабіць гэта рэгулярна – вы будзеце менш стамляцца, радзей хварэць прастуднымі захворваннямі, падвысіцца працаздольнасць.

Правіла № 4. Добрыя таксама малочныя прадукты.

Яны ўмацоўваюць косткі, перашкаджаюць развіццю астэапарозу. Пасля 40 гадоў арганізм можа перастаць засвойваць малако. Гэта не падстава для панікі, а магчымасць адкрыць вялікую разнастайнасць кісламалочных прадуктаў: тварог, кефір і ёгурт з іх самыя даступныя.

Правіла № 5. Ня ўладкоўвайце сабе перакусы паміж асноўнымі прыёмамі ежы.

Атрымаўшы перакус, арганізм «думае», што яму цяпер дадуць паўнавартасны прыём ежы. Вылучаецца страўнікавы сок, у колькасці, патрэбнай на звычайны прыём ежы, а вы з'ядаеце толькі пару цукерак. Пакінутай стрававальнай вадкасці няма куды дзявацца, і яна пачынае раз'ядаць сценкі страўніка, што можа пры такім ладзе жыцця прывесці да язвы. Па гэтай жа прычыне лепш адмовіцца ад жавальнай гумкі на галодны страўнік.

Правіла № 6. Разбіце ваш рацыён на чатыры, а то і пяць прыёмаў ежы, але невялікімі порцыямі.

Галоўнае — рэгулярнасць прыёму гэтых порцый. Тады арганізм выпрацуе звычку, і вы спакойна зможаце з'ядаць рэкамендаваныя усімі дыетолагамі 4-5 порцый у дзень, пры гэтым не пашкодзіце страўніку і ня пад'ядзіце лішніх кілаграмаў.

Рэгулярнасць прыёмаў ежы — аснова беражлівых адносін да вашай стрававальнай сістэмы: «вайна - вайной, а абед па раскладзе».

Правіла № 7. Абавязкова снедайце.

Ранішні прыём ежы запускае абмен рэчываў на ўвесь дзень, дае арганізму знак, што вы прачнуліся і гатовыя працаваць або актыўна займацца справамі, а ў халоднае надвор'е — сагравае вас на ўвесь дзень.

Хацелася б таксама развянчаць папулярны міф пра тое, што нельга есці пасля шасці. Вядома, рабіць гэтага не варта, калі вы кладзецеся спаць у 8 вечара. Але калі ваш вечар сыходзіць далёка за поўнач, перапынак у харчаванні атрымліваецца занадта вялікім — абмен рэчываў запавольваецца, запускаючы набор вагі, а вы кладзецеся ў ложак з пачуццём голаду. Апошні прыём ежы павінен быць за 2-4 гадзіны да сну — вось і ўсё.

Гэтыя нескладаныя правілы дапамогуць вам знайсці раўнавагу паміж голадам і пераяданнем, забяспечыць свой арганізм неабходнымі яму пажыўнымі рэчывамі, павысіць імунітэт, абараніцца ад хвароб страўнікава-кішачнага гасцінца і шматлікіх іншых непрыемнасцяў. Кушайце на здароўе!

МАЮЦЦА СУПРАЦЬПАКАЗАННІ. ПЕРАД УЖЫВАННЕМ ВЫВУЧЫЦЕ ІНСТРУКЦЫЮ АБО ПАРАЙЦЕСЯ СА СПЕЦЫЯЛІСТАМ
З інфармацыяй азнаёмлены(ая), схаваць